Sagan jasno upozorava na sklonost nekih osoba da u novo­ot­kri­ve­nom entitetu pronađu dežurnog krivca za svoje svakodnevne nedaće.

Ovo je neodgovorno i nepoželjno ponašanje, koje samo može umanjiti mogućnosti da se nešto nauči kroz fazu promatranja. Promatranje bi trebalo obuhvatiti sve aspekte življenja domaćina: njegov posao, osobe s kojima živi i druži se, vrijeme rekreacije, zdravstvene aspekte, prehrambene navike, itd. To bi trebalo osigurati dobivanje sljedećih informacija:

  • što entitet želi, što mu se sviđa ili ne sviđa
  • kako utječe na emocije domaćina, njegove želje i odluke
  • što su unutar domaćina njegovi pod-identiteti, a što pripada entitetu.10

Čišćenje

Proučavanje nakačenja samo po sebi nije dovoljno i moglo bi stanje učiniti još težim za domaćina, ako se u dogledno vrijeme ne pristupi čišćenju (mogli bi se pojačati simptomi prouzročeni nakačenjem).11 Čišćenje treba izvesti iskusna i pripremljena osoba, kako bi se izbjegli problemi koji mogu nastati u ovoj fazi. S postupkom ne bi trebalo brzati prije nego li domaćin dovoljno ne upozna entitet.

Entitet ne može otići samo zato što to od njega tražimo. Sagan to uspoređuje s traženjem od životinje da prestane disati i crkne, i smatra da entitet, sve i kad bi htio, ne može otići zato što:

"Ono [entitet] je doslovno uhvaćeno u klijentovu strukturu. Određena sila je potrebna da bi se izvukao van klijentove energije. Ovo mora biti pravilno izvedeno, parcijalno čišćenje je gore nego nikakvo čišćenje: entitet koji se uspije othrvati čišćenju, čak djelomično, često postaje učvršćen i time ga je teže kasnije očistiti".12

Isto tako smatra da samo izbacivanje entiteta iz domaćina nije dovoljno, jer se postavlja pitanje gdje će otići, odnosno prvo mjesto na koje bi mogao pokušati otići je sam "čistač" (engl. cleaner). Ovdje dolazimo i do nekih kvaliteta koje bi čistač (ISIS terapeut) trebao imati, a to su:

  • Neustrašivost i emocionalna stabilnost – ne smije biti uplašen situacijom, obzirom da entiteti mogu osjetiti energije vezane za emocije straha, itd.
  • Dovoljna razina duhovne vizije, na način da može vidjeti što se događa s entitetom za vrijeme čišćenja, osobito gdje će entitet otići nakon izbacivanja i hoće li određeni ostaci eteričnog (energetskog) dijela entiteta biti raspršeni unaokolo.
  • Suradnja s duhovnim bićima koja će pomoći u postupku. Ovdje nema mjesta za improvizaciju i zahtijeva se da čistač dobije neku vrstu "dozvole za čišćenje" od takvih bića, s tim što ona moraju biti iz Svjetla (bića Kristove svijesti), a ne prevaranti koji će stvarati puno vibracija i slati lažno svjetlo prema čistaču.
  • Jako dobro zdravlje – ako je čistač dobrog zdravlja, onda će mu čišćenje entiteta dati još više energije. Ako je slab, bolestan, žalostan, emocionalno nestabilan i postoji neko curenje energije, onda čišćenje entiteta može postati opasan postupak.

Ako su domaćin i čistač spremni za postupak, isti bi se trebao odvijati u "kontroliranom" okruženju, kako ne bi došlo do zagađenja zbog mogućeg rasprskavanja "eteričnih ostataka". Sagan preporuča da se to napravi u prostoru koji po mogućnosti nije na geopatogenom čvoru, i u kojem nema drugih osoba, životinja ili biljaka (na biljkama se, obzirom da imaju eterično tijelo, također mogu zadržati eterični ostaci entiteta). Domaćin bi se trebao ugodno smjestiti na nekoj prostirki na podu, a pored njega čistač. Nije loše da u prostoru bude upaljena svijeća.

10 ^Isto, usp. str. 164
11 ^Isto, usp. str. 162
12 ^Isto, str. 166, moj prijevod
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .