• Trenutak preokreta, prijelomna točka (engl. Breakpoint) – ako je došlo do potpunog raspada zloduhova pretvaranja, što bi moglo biti popraćeno silovitom bujicom uvreda, izvijanjem i skakanjem posjednutog po prostoriji, pa čak i pokušajem fizičkog napada na egzorcistu. Trenutak preokreta označava novu fazu, gdje je egzorcist izložen potpunoj i teškoj konfuziji. Rijetko se koji egzorcist u ovoj fazi neće pogubiti barem na trenutak, obavijen čudnom patnjom očigledne kontradikcije u svakom smislu. Martin ovo pokušava objasniti potpunom zbrkom osjetila, pa uši egzorciste njuše prostote, njegove oči čuju uznemirujuće zvukove i krikove, a njegov nos može okusiti kakofoniju visoke jačine. Ovaj trenutak sije strah među svim prisutnima i paniku da će izgubiti zdrav razum, ali egzorcist je primarna meta ovog napada, on mora to istjerati svojom voljom, ali uvijek u ime Isusa, a pokušaj borbe u svoje ime može ga doslovno doći glave.
  • Glas (engl. Voice) – od trenutka preokreta zloduh se obraća kao zasebna osobnost/identitet (ili osobnosti, ako ih je više). Sad zloduh više ne koristi glas posjednutoga, ali se zato pojavljuje novi glas koji nimalo ne zvuči kao ljudski. Taj strani glas dodaje novi sloj hladnog straha i zna zvučati kao usporena snimka normalnog glasa, uz pojavljivanje najrazličitijih efekata jeke, režanja, smijanja, urlikanja, itd. To može zvučati i kao da se riječi međusobno prelijevaju i preklapaju, što otežava razumijevanje. Kako bi se nastavilo s egzorcizmom taj glas je potrebno utišati.
  • Sudar (engl. Clash) predstavlja konfrontaciju egzorciste sa zloduhom, u nastojanju da se glas stavi pod kontrolu i preuzme inicijativa. Ovo faza je jezgra borbe dviju volja i koliko god bila bolna, egzorcist je mora isprovocirati; ako ne uspije zauzdati zloduhovu volju, to će opet značiti poraz samog egzorciste.44 Što u ovoj fazi dobije više podataka o zloduhu, to su bolje šanse da će istjerivanje biti uspješno. Ovo može biti popraćeno jakim i otvorenim nasiljem, a posjednuta osoba na ovaj ili onaj način postaje očito svjesna što ju je zaposjelo. U nekim slučajevima postoji mogućnost da egzorcist zatraži od posjednutoga da se onim dijelom sebe koji nije pod utjecajem zloduha pridruži u borbi. Pod utjecajem razdraženog zloduha, tijelo posjednutoga može se izobličiti do neshvatljivih granica.45 Egzorcist je također napadnut i može osjećati fizičku, psihičku i emocionalnu bol. Nekada napad može biti toliko silovit, da egzorcist počne nekontrolirano povraćati, a sve mu se učini besmislenim i potone u beznađe.46
  • Istjerivanje (engl. Expulsion) je finalna faza u kojoj se zloduh optužuje i istjeruje iz osobe u ime Isusa. Ako je istjerivanje uspjelo svi prisutni će osjetiti promjenu u atmosferi. Prisutnost koja se osjećala cijelo vrijeme sada nestaje. Prije posjednuta osoba može izgledati kao da se budi iz sna, noćne more ili kome, ponekad bez ikakvoga sjećanja na ono što se događalo za vrijeme egzorcizma.

Bilo kakvo natezanje i logično argumentiranje sa zloduhom mo­že biti doslovno pogubno, ali iskušenje je puno prisutnije nego što izgleda.43

Zbivanja karakteristična za spomenute faze opisana su u slučaju egzorcizma "Djevac i Majstor za cure" u 14. poglavlju, kojeg Martin iznosi u svojoj knjizi.

44 ^Isto, usp. str. 21
45 ^Dr. med. H. Naegeli-Osjord ovo naziva psihoplastičnim fenomenom obzirom da dolazi do deformacija koje nije moguće opisati poznatom fizikom materijala, pa tako npr. kosti nogu mogu postati toliko uvinute kao da je riječ o gumi ili nekom sličnom elastičnom materijalu, a ne čvrstoj i krtoj strukturi. Ovaj fenomen razlog je i da se osoba može doslovce uvijati poput zmije (Usp. dr. med. H. Naegeli-Osjord: Possession & Exorcism, Oregon, New Frontiers Center, 1988., str. 95-96, 114)
46 ^Isto, usp. str. 23
43 ^Isto, usp. str. 19
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .