/15/

Nataša

[...] U tom Umu su pohranjene i informacije o snazi energije za određenu emociju... za koju mi mislimo da je samo zapisana u nama [prva dva tijela], ali ona je takva i u Umu i mi je možemo dozvati u sjećanje. Kad je dozovemo u sjećanje, proživimo je gotovo s istim intenzitetom s kakvim je bila onda kada smo to doživjeli.

Denis

Kad kažeš dozvali smo je u sjećanje... to znači da je na tom mjestu na toj Pločici trenutno naša pažnja?

Nataša

Da.

Denis

Ispada da je Um kao kad skačeš... netko ti pali po podu ona svjetla, a ti trčiš za njima50 i sad kako se događa to paljenje, gašenje, odnosno ako se one [Pločice Uma] tako miču gore, dolje.

Nataša

Pa to se... one su povezane tako da impuls ide s jednog kraja na drugi, tamo gdje je sadržaj blizak onome koji se opaža trenutno i onda počne lančana reakcija koja može krenuti u jednom, drugom ili petom smjeru. Znači mi možemo početi iz istog ishodišta i na sasvim drugi način povezivati u lanac51.

Denis

Jesu li u Pločicama zapisane samo informacije, a emocije su “ispod” ili postoje informacije i o tome kako izazvati emocije?

Nataša

Postoji i informacija kako izazvati emociju.

Denis

Gore [u Umu] nisu emocije, ali jesu informacije kako ih izazvati?

Nataša

Nisu emocije, tamo su informacije, ali ta informacija je kompletna, što bi se reklo “o liku i djelu”, sveobuhvatna je... Te informacije u Umu koje su nama dostupne su one informacije koje smo mi osvijestili u nekom trenutku. One koje su iz podsvijesti one nisu u Umu. Ljudima se čini kad dođu do nekog podsvjesnog sadržaja da im je to i inače bilo u Umu... ali nije, jer da je bilo tamo mogli bi do toga doći u svakom trenutku. Ono što je nama u Umu to nam je dostupno, druga stvar je koristimo li mi to ili ne, ali je dostupno. To je razlika između toga dijela i ovoga dijela ispod [Podsvjesno] koji nije lako dostupan.

Kakvu ulogu u memoriranju stvarno ima emocionalan angažman tj. prethodno dovođenje u stanje koje je dovelo do emocionalne reakcije?

Kakve veze s prethodnim pitanjem ima tvrdnja “nisam zlopamtilo”?

Može li višestruko ponavljanje određenih radnji dovesti do promjena u samom mozgu? Ako da, je li to dokaz da je memorija “fizička” ili možda da na taj način “sučelje” Uma (mozak) stvara prečace prema tako zapamćenim informacijama u Umu?

Kako npr. pamti osoba koja ima tzv. poremećaj višestruke osobnosti (PVO), odnosno jako disociranu svijest? Sprema li svaka osobnost doživljeno na drugo mjesto u Umu (pa imamo višestruki zapis) ili postoji samo jedan zapis, a više interpretacija istoga, ovisno o tome koja je osobnost aktivna u trenutku prisjećanja onoga što je doživjela?

Struktura Uma

Ovdje ću pokušati ponuditi neke nove ideje za daljnje istraživanje “strukture” Uma uz pomoć nekoliko isječaka transkripata. Od Nataše, koja je Um vidjela segmentirano kao pločastu strukturu, zatražio sam da pokuša dobiti više informacija o veličini Pločica. Postavlja se važno pitanje: koliko su uopće takva uzimanja mjere smislena, tj. može li se fizička dimenzionalnost primijeniti na nefizičko? Na njega nemam odgovor, osim što bi takav poriv mogao biti refleksija našeg programiranja da se sve što postoji mora moći izmjeriti. U transkriptima spominjemo i “materijal” Uma što bi također trebalo uzeti s velikom rezervom, odnosno pokušati (ako je to uopće našem Umu moguće) ne poistovjećivati to s našim doživljajem materije.

/1/

Denis

Reci mi koja je otprilike veličina Pločice?

Nataša

A sad kad si rekao da obratim pažnju, onda sam ti baš htjela reći da meni sada Pločice izgledaju minijaturne zato što su daleko gore, a druga slika koja mi se pokazuje je da mogu biti veličine 1m x 1m... s tim da, kada je [Um] udaljen, onda mi je Pločica malena, ali kada bih ja došla do nje gore, ona bi vjerojatno bila puno veća...

Denis

Metar sa metar? To je dosta velika razlika između onih malenih kao što su na disco-kugli koje su recimo 2 x 2 cm.

Nataša

Da, da, ali to je kugla u discu... to sam ti samo rekla da dobiješ dojam kako to izgleda, ali ovo je na 5 metara od mene.

 

Isto tako, zanimalo me je li segmentacija Uma promjenjiva s vremenom. Prvo smo se vratili u mladenačku dob, pa u djetinjstvo i u još ranije djetinjstvo:

50 ^Ovdje sam mislio na tzv. ritmičku i plesnu video-igru porijeklom iz Japana poznatu kao Dance Dance Revolution (ili Dancing Stage) gdje igrač koristi mali plesni podij kao igraću konzolu, pa umjesto da sjedi i koristi tipke mora skakutati po poljima u ritmu prateće glazbe.
51 ^Naknadni Natašin komentar: U Umu su informacije koje su svjesno memorirane. Kad se povezuju u misao, onda je bitno koji “dio” nas (Biće/duša, podidentiteti...) ih povezuje (za podidentitete vidi 6. poglavlje). U slučaju da to nije Biće, način korištenja informacija ovisi o “ulozi” u kojoj se nalazimo.
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .