Posljedica nepoznavanja ili ignoriranja potencijala takve prakse prihvaćanje je raznolikih recepta koje danas otvoreno nude pojedini newagerski autori za koje želim vjerovati da ni sami ne znaju što čine. Krajnji je učinak vrlo individualan i u dobroj mjeri ovisi i o psihičkom stanju onih koji bacaju uroke (nekad ne znajući da to čine) i o psihičkom stanju onih kojima su namijenjeni. Prvi, često nesvjesni svoje sveukupne psihičke snage, ili možda bolje rečeno, vlastitog potencijala za mobiliziranje određenih “energija”, znaju nekritički koristiti formule za “ispravljanje” ili “pomaganje” onima koje “vole” ili za “blokiranje” onih za koje procjene da im predstavljaju određenu prijetnju, pa onda vizualiziraju slanje “crnih omotača” na njih, stavljaju ih u “prešu” ne bi li iz njih iscijedili negativnosti itd. Osim toga, na raspolaganju im je čitav niz tradicionalnih recepata koje neki, bez obzira što ih smatraju babarijama, ipak upotrijebe uz smijeh i šalu (“za svaki slučaj”) ne znajući da bi one mogle imati stvarni učinak baš u njihovom slučaju.

Mnogi ljudi koji ipak mogu prihvatiti činjenicu da postoje osobe kojima takva praksa nije strana, znaju se tješiti racionalizacijom “ono u što ne vjerujem na mene ne može djelovati”. Ovo nažalost samo po sebi ne objašnjava zašto većina nas nije osjetila posljedice prakse koja bi se mogla okarakterizirati kao bacanje uroka. Mi danas uglavnom ne znamo koja je stvarna zaštita od njih. Isto tako, moglo bi se reći da je prava sreća što većina praktičara ne zna niti ne sluti kakav je “mehanizam” u pozadini uspješnog čina. Nismo u stanju ni prepoznati moguće posljedice takvog čina. Trebalo bi vidjeti što je s osobama koje su “slučajno” ili iznenada i pod čudnim okolnostima završile na psihijatriji ili na traumatologiji, što im se stvarno dogodilo i tko im je poželio “sve najgore na svijetu”.

* * *

Naziv ‘misaona forma’ koji se koristi kao sinonim za uroke može se pronaći kod drugih autora (vidi Kotlar, 2011., 80-82)Kotlar, D. (2011.), Mala studija o nevidljivim ljudskim i neljudskim entitetima i utjecajima, Zadar, vlastita naklada, dostupno na: http://www.oslobadjanje.com/mala-studija.html i smatrati se entitetom o čijoj smo mogućoj manifestaciji doznali u dijelu razgovora koji slijedi.

Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .