Mjenjači lika (engl. Shape Shifters)

Prema Allen, neki entiteti mogu preuzeti astralne ljuske (ostatak astralnog tijela koji nakon smrti ostaje na astralnoj razini dok se ne razgradi) kako bi se mogli lažno predstavljati.42 Ovo može biti slučaj s entitetom koji se želi prikazati osobi kao npr. duhovni vodič ili anđeo kako bi se mogao nakačiti i negativno utjecati na domaćina. Ovakvu pojavu bi valjalo staviti u kontekst nekritičkog prihvaćanja duhovnih vodiča i "nadahnjujućih/pozitivnih posjednuća".

Demonski entiteti

 

"Najveća prevara vraga je kad te uvjeri da ne postoji!"

– C. Baudelaire: Le Joueur généreux

 

Htio bih napomenuti da sam, iako svjestan činjenice da je pojam "demonski" bremenit religioznom, povijesnom i kulturološkom simbolikom i uvjerenjima (tj. programiranjima), odlučio u tekstu koristiti taj pojam zbog lakšeg referiranja na dosadašnje radove iz ovog područja. Općenitiji pojam koji bi se mogao koristiti su mračni ili entiteti tame, jer bi se tako obuhvatila sva bića opredijeljena protiv Svjetla i kreativnog potencijala, koja žele manipulirati i dominirati ljudima.

M. Martin, kao crkveni egzorcist, umjesto demona češće koristi pojam zloduh (engl. evil spirit) ili nečisti duh (engl. unclean spirit), možda stoga što izvorna grčka riječ daimon nema negativno značenje.

Baldwin svoje pisanje o demonskim entitetima temelji na svojoj kliničkoj praksi, neopterećen filozofskim i religioznim stavovima, pa kaže:

"U kliničkoj praksi ne treba brinuti zbog religioznih pretpostavki. Bez obzira radi li se o mašti, arhetipu, kolektivnoj halucinaciji, ma­sov­noj hipnozi, projekciji vjerovanja terapeuta ili nečem dru­gom, ponavljam, izgleda da sile tame postoje u nekom obliku u ovom realitetu. Bića tame su po svoj prilici prisutna i aktivno uključena u našu osobnu i planetarnu evoluciju."43

Otkrivanje i oslobađanje od ovakvih entiteta, nazivali ih mi demonima, vragovima ili mračnim entitetima, rezultira ukupnim poboljšanjem stanja, nestajanjem niza simptoma i promjenom u dinamici odnosa s drugima. U postupku oslobađanja osobito se vodi računa o sljedećim karakteristikama ovakvih entiteta:

  • Nikada nisu bili inkarnirani u ljudskom tijelu, a ako imaju takva sjećanja, ona proizlaze iz iskustva nakačenja na neku živuću osobu i pokušaja preuzimanja kontrole nad njom.
  • Mrze ljudski rod.
  • Preziru Isusa Krista, gadi im se spomen na njegovo ime i imena koja su ljudskom rodu simboli dobra (npr. Majka Božja, Arhanđeo Mihael).
  • Bez iznimke su prevaranti, netko kome se nikako ne može i ne smije vjerovati (barem ne prije nego li ih se transformira)
  • Mnoštvo entiteta koji su na dnu mračne piramide ne ponašaju se po vojničkom ustroju, već kao da su prepušteni sami sebi djeluju nekoordinirano, vođeni vlastitim porivima. Moć im nije dana već je se žele domoći silom, ne birajući sredstva.
  • Entiteti na višim razinama zapovjednog lanca ostavljaju dojam o jako dobroj ustrojenosti i disciplini.
  • Ne iskazuju (na sreću) lojalnost i odanost dužnosti koju obavljaju, u stalnom su međusobnom natjecanju, nepouzdani i prevrtljivi, skloni kritiziranju drugih i slabo organizirani, što ne čudi obzirom da nemaju prave nagrade za ono što naprave; "sretni" su što nisu dodatno kažnjeni i što im je uopće dopušteno da dalje postoje.
42 ^Usp. Allen, str. 100
43 ^Baldwin, str. 276, moj prijevod i podebljanja
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .