Drugi primjer jest redatelj D. Lynch, TM propagandist i dugogodišnji praktičar, a sudeći prema filmovima koje je potpisao i koji vrve bizarnošću, nasiljem, mračnim temama, također se postavlja pitanje tko je njegov izvor inspiracije i kako i koliko može imati veze sa Svjetlom, obzirom da prije nudi potvrdu postojanja "urođene" ljudske zloće nego što pomaže u razumijevanju Zloga i njegovih mehanizama.

Sebični ciljevi se svode na nekritičko traženje i kreiranje poželjne stvarnosti, grubo ignorirajući dinamiku odnosa na širem planu, odnosno prakticiranje meditacije kao nečega bez čega neće biti duhovni, tj. neće moći prosperirati na duhovnom planu ili će im biti uskraćen pristup izvoru inspiracije (D. Lynch se svojevremeno pobrinuo da bude što bliže "oltaru" uplaćivanjem tečaja u trajanju od četiri tjedna za simboličnih 1 mil. USD26). Očekivanje bilo kakve dobiti je ovdje ključno, iako vrlo često zamagljeno pojmovima poput duhovnog rasta i razvoja.

Duhovne obnove

Vrijedilo bi istražiti što se točno događa za vrijeme tzv. masovnih duhovnih obnova, gdje se u gomili znaju vidjeti osobe koje pokazuju, između ostaloga, i znakove nakačenja (i to demonskog), a što se zna interpretirati i kao silazak "duha svetog" na njih (zbog npr. glosolalije) ili iznimno i kao slučajeve posjednuća (zbog npr. grčenja i trzaja tijela). Iako ovo mogu biti manifestacije postojećih psihičkih sadržaja osobe, ipak se postavlja pitanje što ako je duhovno otvaranje koje se događa u ovakvim obredima razlog privlačenja novih nakačenja?

Kultno posjednuće

Jedan od očitih primjera dobrovoljnog nakačenja je i tzv. kultno posjednuće (engl. Cultic possession), koje je sastavni dio obreda koje nalazimo u zapadno-afričkim i haićanskim Vudou (engl. Voodoo) kultovima i afro-brazilskom sinkretizmu (mješavini religija), koji mogu biti bijelo- ili crnomagijskog karaktera. Ovakvi primjeri nakačenja neće biti obrađeni u ovom tekstu jer izlaze iz uobičajenih društvenih okvira.

Nenamjerna nakačenja

Emocionalne i fizičke traume

Vjerojatno su jedan od najvažnijih uzroka slabljenja naše zaštite od entiteta. Dugotrajno ili intenzivno prisustvo negativnih emocija poput straha, ljubomore i osjećaja krivice mogu nas oslabiti prema vanjskim utjecajima, a Baldwin kaže:

"Osveta, mržnja i gnjev otvoreni su pozivi za demonske entitete".27

Fizičke traume, dugotrajne bolesti, transplantacija organa, također nas mogu "učiniti" otvorenima. Ovdje bi trebalo uzeti u obzir mogući kumulativni efekt različitih uzroka smanjivanja naše ot­por­no­sti, kada samo još jedan uzrok u nizu, koji sam po sebi ne bi mogao prouzročiti toliku otvorenost, nekada može postati jednostavno "kap koja je prelila čašu".

Senzibilne (vidovite i medijumističke) osobe

Fiore drži da su mnoge od osoba koje je susrela u svojoj praksi i koje su imale višestruka nakačenja bile "nesuđeni" (nekontrolirani) mediji i vidovnjaci. Kod njih je bio problem što bi do ponovnog susreta vrlo lako pokupili nove entitete. Kaže kako je dovoljno da su npr. konzumirali lošu hranu (kao primjer uzima onu začinjenu Na-Glutamatom, E621), popili tabletu protiv bolova, prošli pored groblja ili bili u bolničkoj posjeti i već bi imali nove entitete. Nadalje, misli da takve osobe imaju posebne "psihičke" sposobnosti, jer imaju poseban odnos sa svojim nesvjesnim umom, što zna biti dvosjekli mač. Oni su otvoreniji prema nakačenjima jer im negativnosti iz podsvijesti lakše isplivaju, što rezultira emocionalnom nestabilnošću i negativnim emocijama. Ovo ih, u kombinaciji s čestom željom za pomoći drugima, dovodi u situacije da pokupe neko nakačenje. Tvrdi da je to posebno slučaj s vidovitim osobama koje su viđale duhove još u dječjoj dobi.28

26 ^Možda bi se ovo moglo tumačiti i kao dobar primjer filantropskog djelovanja. Zanimljivo je samo kako svi "istinski" filantropi uvijek uspiju od takvog čina napraviti vlastitu reklamu i izvući neku dobit. Sjetimo se samo banaka koje s čekovima s prozaičnim iznosima, ali impozantnih dimenzija koje jedva stanu u kadar, paradiraju ispred kamera. Što nam zaista žele pokazati time?
27 ^Baldwin, str. 246
28 ^Usp. Fiore, str.116
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .