Ovakva posjednutost rezultira izvanrednim postignućima osobe koja (navodno) nije postala domaćin, jer se entitet s kojim je u kontaktu nije nakačio i nije astralni fragment. Ovdje se špekulira da je riječ o entitetima koji se nalaze u Svjetlu, a uspostavili su kontakt s osobom kako bi im bili od pomoći i nadahnuća. Postavlja se pitanje čemu onda upotreba pojma "posjednutost".

Mislim da je ovdje važno spomenuti još jednu pojavu koja je vrlo učestala u posljednje vrijeme, a to je osobni duhovni vodič, čije se prisustvo i poruke često nekritički primaju ("kanaliziraju", engl. channeling) i koji je za mnoge u New Age zajednici postao znak prestiža, izabranosti, posebnosti i ostvarene "duhovnosti".

U nastavku slijedi isječak Saganove konverzacije s jednom kli­jen­ti­com26:

 

Dr. Sagan:

[...] Da rezimiramo. Imate duhovnog vodiča koji vas tjera da jedete čokoladu i koji vas promatra u vašim seksualnim aktivnostima. On ne želi da budete s vašim suprugom jer je ljubomoran i želi da masturbirate misleći na njega. Nadalje, on crpi energiju iz vašeg srca. Nije li to sve skupa pomalo sumnjivo?

Klijentica:

Zaista mi se to sviđa. To me čini znatno snažnijom. Osjećam da mogu živjeti moj život bez da napravim išta krivo. On mi pomaže u donošenju odluka jer ih sama ne mogu donijeti. On misli da ste dobili krivu sliku o njemu. Misli da je on u redu. Vi mu stvarate poteškoće.

 

Treba li bilo što više dodati na ovakvu ignorantnost i željeno razmišljanje? Ne čudi da se klijentica više nije vraćala Saganu, a kako i bi kada je prihvatila da netko drugi donosi odluke umjesto nje, a "vodiču" je zadnje što bi htio doživjeti ponovni susret s osobom koja bi ga mogla odvojiti od tako zahvalnog domaćina.

Dr. med. H. Naegeli-Osjord je u svojoj knjizi posvetio jedno poglavlje27 onome što on naziva "Pozitivno posjednuće" i navodi primjere kada se astralni fragment pokojnika s određenom vještinom nakačio na osobu koja bi u promijenjenom stanju svijesti postala instrumentom daljnjeg korištenja te vještine. Kao "dobar primjer" ovakve, po njemu dobroćudne simbioze, navodi slučaj engleza G. Chapmana kojeg je posjednuo za života uspješan oftalmolog dr. W. Lang. Prema opisu slučaja jasno je da je Lang, tj. njegov astralni fragment, zapeo nakon smrti i izgleda da je našao čitavu ekipu "srodnih duša" liječnika koji nisu željeli odustati od svojih liječničkih praksi (ovo nimalo ne čudi obzirom na moguću snagu identifikacije s ovom štovanom i autoritativnom ulogom).

Brazilac Zê Arigò je naveden kao drugi primjer koji se bavio "psihičkom kirurgijom" pod vodstvom preminulog njemačkog liječnika dr. A. Fritza. Koliko god ovakvi slučajevi izgledali plemeniti i dalje ostaje pitanje jesu li te aktivnosti bile usklađene sa životnim planovima (navodno privremenih) domaćina ili su ovo samo još jedni od primjera ego-igara ljudi koji nisu mogli odoljeti privlačnosti ponosa i ugleda, prikazujući se kao "skromni" pomagači, a što je moglo biti itekako uvjetovano entitetima koji nisu željeli odustati od slave i sličnih emocija.

Neljudski entiteti

Grupna svijest

Predstavlja vrlo zanimljivu i slabo istraženu kategoriju. U najužem smislu pojam grupne svijesti odnosi se na obitelj kao grupu u kojoj su međusobne povezanosti prirodno najjače, proistekle iz djela, kako iz sadašnjeg tako i iz prošlih života. Obitelj sa skladnim odnosima trebala bi svakom članu biti oslonac u njegovom ostvarenju i suštinskom rastu i razvoju. Jasno da je zbog toga ona i primarna meta mračnih sila Zloga, jer se njihova porazna djelovanja u tom slučaju višestruko uvećavaju. Za pretpostaviti je da bi vjernici judeo-kršćanske doktrine "entitet" grupne svijesti odmah prepoznali kao "grijehe otaca" koje bog kažnjava do trećeg ili četvrtog koljena (generacija), prema prihvaćenoj verziji biblijskog teksta, ne znajući da postoji i drugo tumačenje prema kojemu riječ "generacija" označava reinkarnaciju (što implicira i karmičku otplatu28 i nudi novu dimenziju cijeloj stvari). Moderniju verziju obiteljskih dugova i "zasluženih kazni" na svoj način iznosi S. N. Lazarev, čije je Dijagnosticiranje karme bremenito božjim gnjevom zbog obiteljskog grešnog nasljeđa.

26 ^Sagan, str. 146, moj prijevod
27 ^Usp. dr. med. H. Naegeli-Osjord: Possession & Exorcism, Oregon, New Frontiers Center, 1988., str. 40-44
28 ^Usp. E. C. Prophet, E. L. Prophet: Reincarnation: the Missing Link in Chris­ti­ani­ty, Corwin Springs, Summit University Press, 1997., str. 109
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .