Prema Saganu, postoji jasna razlika između pod-identiteta i astralnog fragmenta: pod-identitet je stvoren od same osobe, dio je njegovog uma i može se razvijati godinama, za razliku od astralnog fragmenta koji se nakači u određenom trenutku kojeg se domaćin može u puno slučajeva dosta lako i prisjetiti.19

Za klasične terapeute koji ne ostavljaju prostora za vanjske utjecaje, pa makar on bili i ljudskog porijekla kao u slučaju astralnih fragmenata, sve što domaćin bude identificirao kao sadržaj svoje psihe u najboljem će slučaju biti prepoznato kao pod-identitet. Evo kako takav jedan "pod-identitet" izgleda u pisanju dr. J. Rowana (osobno smatram da je to promašeno tumačenje/dijagnoza):

"Pokazalo se da je Freem (ime koje je nadjenula osoba tom svom navodnom pod-identitetu i koje ima znakovito Free u korijenu, sugerirajući da želi slobodu, op. a.) vidio sebe kao biće iz nekog vanjskog prostora, neke vrste Limba. On je smatrao da je ta dje­voj­ka pogodna žrtva i okupirao ju je u dobi od četrnaest godina. Postajao je sve snažniji svaki put kada bi ona ponudila bezuvjetnu ljubav."20

Ovo je dobar primjer da "čovjek vidi samo ono što vjeruje". Rowan u nastavku kaže da je od te žene nakon pola godine dobio pismo u kojem piše da joj je lakše živjeti sada, nakon što je shvatila da Freem može imati i pozitivne osobine (prihvaćajući to kao "dio" sebe). Kao dokaz da je napredovala navodi kako je uspjela skinuti cca 13 kg suvišne tjelesne težine (ne objašnjavajući što je točno dovelo do te promjene).

Misaoni fragment živuće osobe

Prema mojem razumijevanju, Baldwin pod ovom skupinom prven­stve­no smatra pod-identitete druge živuće osobe i objašnjava da do fragmentiranja svijesti dolazi stvaranjem pod-identiteta osobe koja je normalna i prosječna i ne mora imati PVO kod kojega se također događa fragmentacija. Neki od stvorenih misaonih fragmenata mogu se odvojiti od osobe, na način da ostanu vezani uz određeni prostor ili drugu osobu (što je također nakačenje). Baldwin kaže da se ovo ne bi trebalo brkati s misaonom formom ili projiciranom energijom ljutnje, uroka ili kletve, a kao primjer spominje nesvjesno parazitiranje oboljele osobe na zdravoj, što je psihički (emocional­ni) vampirizam. Kada je riječ o bacanju uroka, to bi značilo svjesno slanje misaonog fragmenta "vještičje" svijesti prema žrtvi. Kao što je za očekivati, misaoni fragment se ponaša slično astralnom fragmentu, a karakteriziraju ga sljedeće osobine:

  • Tvrdi da živi u svom vlastitom fizičkom tijelu u sadašnjem tre­nut­ku.
  • Zna koji je bio trenutak odvajanja od primarnog identiteta i kolika je veličina fragmentacije (u postotcima).
  • Zna kada i s kojom svrhom se nakačio na domaćina.

U slučaju fragmenta koji nije poslan s namjerom da napravi štetu, postoji mogućnost da osoba od koje je potekao ima neke nerazriješene odnose s domaćinom u ovom ili nekom od prošlih života (što bi se moglo osvijestiti regresoterapijom). Izgleda da su to vrlo često bliske osobe (npr. fragment živuće majke na djetetu stvoren nekom traumatskom situacijom). Ovakav misaoni fragment bi trebalo vratiti njegovom vlasniku, s tim što postoji mogućnost recidiva, što može biti na neki način potaknuto drugim nakačenjima na toj osobi, pa bi prije vraćanja vlasniku i njega trebalo počistiti.

Izgleda da ovdje postoji i mogućnost obrnutih uloga s naka­če­njem, pa bi tako astralni fragment mogao "na sebi" imati misaoni fragment još uvijek žive osobe. Takav će astralni fragment imati poteškoća pri odlasku u Svjetlo ukoliko se misaoni fragment ne vrati još uvijek živućem vlasniku.

Odcijepljeni fragment može biti i eterična forma nekog ne­do­sta­ju­ćeg dijela fizičkog tijela, koji je mogao ostati na nekoj lokaciji (npr. kod stradalnika na bojištu). Ako je takav fragment dio nakačenog entiteta, on bi se prije slanja entiteta u Svjetlo trebao vratiti entitetu, jer će u protivnom domaćin i dalje osjećati prisustvo tog fragmenta.

19 ^Isto, usp. str. 28
20 ^Dr. J. Rowan: Subpersonalities - The People Inside Us, London, Routledge, 1990., str. 50, moj prijevod i podebljanja
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .